Interferentzia, tarte-hizkuntza eta elebitasun graduak (Siguan eta Vila 1991)
Zer da interferentzia?
Hizkuntza
batean hitz egiten hari garenean, semantikoki edo morfologikoki egokia ez
denean. Hau da, egokia ez den hitz erabiltzen dugunean
edota entzuterakoan arraroa egiten zaigun hitz bat entzuten dugunean.
Zer da tarte-hizkuntza?
Selinker-ek
sortutako termino honen esanahia zera da; jabetze prozesuan eratuz doan sistema
formalak ulertzeko, batez ere pertsona bat bigarren hizkuntza ikastearen bidez
elebidun bihurtzen den prozesuan.
Elebitasun
motak eta graduak
Siguan eta
VIlak (1991), honako puntuak kontuan hartzea proposatzen dute:
Ez dago
elebitasun erabateko edo orekaturik, zaila baita hizkuntza batean baino
gehiagotan hizkuntza gaitasun bera duten pertsonak aurkitzea, eta are zailagoa
egoera berbertan eta maiztasun berberaz erabiltzeko erraztasuna dutenak.
Elebidunek
gehienetan hizkuntza nagusi bat dute, eta harekin identifikatzen dira.
Hizkuntza hori menderatzen dute ondoen erabiltzen dute gehien, eta bera izan
ohi dute familia-hizkuntza edo beren hizkuntzan
Elebitasun
orekatuena haurtzarotik datorrena da, eta, zehazki 3 urte bete baino lehen
hasitakoa; beti ere, ondoren bi hizkuntzak modu jarraituan erabiltzen badira.
Azkenik hizkuntzen
gizarte-egoeraren araberakoak dira; hau da, hizkuntzek pertsona elebiduna bizi
den gizartean betetzen dituzten funtzioen araberakoak.
Beñat
Corcuera ikasleak apailatuta (Nafarroako Unibertsitate Publikoa; irakaslea: J.
K. Lopez-Mugartza, Hizkuntzaren Didaktika)
BIBLIOGRAFIA:
RUIZ
BIKANDI, Uri [arg.] (2010). Bigarren Hizkuntzaren Didaktika Haur eta
Lehen Hezkuntzan. Euskal Herriko Unibertsitatea.
Zer da interferentzia?
Hizkuntza batean hitz egiten ari garenean, semantikoki edo morfologikoki egokia ez denean. Hau da, egokia ez den hitza erabiltzen dugunean edota entzuterakoan arraroa egiten zaigun hitz bat entzuten dugunean.
Zer da tarte-hizkuntza?
Selinker-ek sortutako termino honen esanahia zera da; jabetze prozesuan eratuz doan sistema formalak ulertzeko, batez ere pertsona bat bigarren hizkuntza ikastearen bidez elebidun bihurtzen den prozesuan.
Jon Zubimendi ikasleak apailatuta (irakaslea: J. K. Lopez-Mugartza)
BIBLIOGRAFIA: RUIZ BIKANDI, Uri [arg.] (2010). Bigarren Hizkuntzaren Didaktika Haur eta Lehen Hezkuntzan. Euskal Herriko Unibertsitatea.
Iruzkinak