Interferentzia, tarte-hizkuntza eta elebitasun graduak (Siguan eta Vila 1991)
Interferentzia atzerriko hizkuntzaren didaktikan eta psikolinguistikan erabiltzen den terminoa da, 2.Hn egindako akatsak aipatzeko, ustez 1.Hrekin izandako kontaktuak eragindakoak.
Zer da tarte-hizkuntza?
Selinker-ek
sortutako termino honen esanahia zera da; jabetze prozesuan eratuz doan sistema
formalak ulertzeko, batez ere pertsona bat bigarren hizkuntza ikastearen bidez
elebidun bihurtzen den prozesuan.
Elebitasun
motak eta graduak
Siguan eta
Vilak (1991) honako puntuak kontuan hartzea proposatzen dute:
1. Ez dago
elebitasun erabateko edo orekaturik, zaila baita hizkuntza batean baino
gehiagotan hizkuntza gaitasun bera duten pertsonak aurkitzea, eta are zailagoa
egoera berbertan eta maiztasun berberaz erabiltzeko erraztasuna dutenak.
2. Elebidunek
gehienetan hizkuntza nagusi bat dute, eta harekin identifikatzen dira.
Hizkuntza hori menderatzen dute ondoen erabiltzen dute gehien, eta bera izan
ohi dute familia-hizkuntza edo beren hizkuntzan
3. Elebitasun
orekatuena haurtzarotik datorrena da, eta, zehazki 3 urte bete baino lehen
hasitakoa; beti ere, ondoren bi hizkuntzak modu jarraituan erabiltzen badira.
4. Pertsona elebidunen arteko aldeak, erabiltzeko gai diren hizkuntzak erabiltzeari dagokionez, hizkuntzen gizarte-egoeraren araberakoak dira; hau da, hizkuntzek pertsona elebiduna bizi den gizartean betetzen dituzten funtzioen araberakoak.
BIBLIOGRAFIA
RUIZ
BIKANDI, Uri [arg.] (2010). Bigarren Hizkuntzaren Didaktika Haur eta
Lehen Hezkuntzan. Euskal Herriko Unibertsitatea.
Iruzkinak