Elebitasun motak eta graduak Siguan eta Vila (1991) egileen ustez
Elebitasun motak eta graduak
Siguan eta VIlak (1991), honako puntuak kontuan hartzea proposatzen
dute:
1-
Ia ez dago elebitasun
erabateko edo orekaturik, zaila baita hizkuntza bi edo gehiagotan gaitasun berdina
duten pertsonak aurkitzea, eta are zailagoa egoera berbertan eta maiztasun
berberaz erabiltzeko aukera izatea.
2-
Elebidunek gehienetan
hizkuntza nagusi bat dute, eta harekin identifikatzen dira. Hizkuntza hori
menderatzen dute ondoen erabiltzen dute gehien, eta bera izan ohi dute
familia-hizkuntza edo beren hizkuntzan
3-
Elebitasun orekatuena
haurtzarotik datorrena da, eta, zehazki 3 urte bete baino lehen hasitakoa; beti
ere, ondoren bi hizkuntzak modu jarraituan erabiltzen badira.
4-
Azkenik hizkuntzen gizarte – egoeraren araberakoak
dira; hau da, hizkuntzek pertsona elebiduna bizi den gizartean betetzen
dituzten funtzioen araberakoak.
Jon Zubimendik apailatuta
Iruzkinak