HIZKUNTZA NORMALIZAZIOA
Zer da Hizkuntza-normalizazioa?
Gizarte
eleaniztun batean ideia nagusia
pertsona eta gizatalde guztien hizkuntza – eskubideak bermatzea du helburu,
edozein delarik hizkuntza. Hizkuntza nagusia eta ahularen arteko gainjartzerik
edo desberdintasun nabarmenik ez dagoenean deritzo.
Hizkuntza-normalizazio prozesu batean kontuan hartu
beharreko faktoreak
Faktorerik
garrantzitsuenetariko bat elebakarrak
elebidun bihurtzea da, gizarte eleaniztunetan hizkuntza nagusiko hiztunak
elebakarrak izan ohi dira, gutxienen
hizkuntzazkoak, berriz, elebidunak. Horretarako animatuko zaie ikuspegi
demokratiko bat erakutsiz, beharrezko, beharrezko berdintasuna lehen planoan
jarriko duten politiken bitartez.
Eskolaren papera hizkuntza-normalizazioan
Haurrak
eskolan bihur daitezke elebidun, edozein delarik familiako hizkuntza. Baina
horretarako, familietan aldeko jarrerak behar dira eta, beraz, gutxienen
hizkuntzaren eta haren hiztunen aldeko jarrerak. Eta aldi gutxienen hizkuntzako
hiztunek ere aldeko jarrerak izatea hizkuntza nagusiari eta haren hiztunei
buruz. Azken batean, hizkuntza – taldeen arteko jarrerak erabakigarriak izan
ohi dira gizartea ondo ibil dadin eta pertsonen hizkuntza – eskubideak
bermatuta egon daitezen
Beñat Corcuerak apailatuta (UPNA-NUP, Hizkuntzaren Didaktika)
BIBLIOGRAFIA:
RUIZ BIKANDI, Uri [arg.] (2010). Bigarren Hizkuntzaren Didaktika Haur eta Lehen Hezkuntzan. Euskal Herriko Unibertsitatea.
Iruzkinak