HIZKUNTZA NORMALIZAZIOA



Zer da Hizkuntza-normalizazioa?
Gizarte eleaniztun batean ideia nagusia pertsona eta gizatalde guztien hizkuntza – eskubideak bermatzea du helburu, edozein delarik hizkuntza. Hizkuntza nagusia eta ahularen arteko gainjartzerik edo desberdintasun nabarmenik ez dagoenean deritzo.
Hizkuntza-normalizazio prozesu batean kontuan hartu beharreko faktoreak
Faktorerik garrantzitsuenetariko bat  elebakarrak elebidun bihurtzea da, gizarte eleaniztunetan hizkuntza nagusiko hiztunak elebakarrak  izan ohi dira, gutxienen hizkuntzazkoak, berriz, elebidunak. Horretarako animatuko zaie ikuspegi demokratiko bat erakutsiz, beharrezko, beharrezko berdintasuna lehen planoan jarriko duten politiken bitartez.
Eskolaren papera hizkuntza-normalizazioan
Haurrak eskolan bihur daitezke elebidun, edozein delarik familiako hizkuntza. Baina horretarako, familietan aldeko jarrerak behar dira eta, beraz, gutxienen hizkuntzaren eta haren hiztunen aldeko jarrerak. Eta aldi gutxienen hizkuntzako hiztunek ere aldeko jarrerak izatea hizkuntza nagusiari eta haren hiztunei buruz. Azken batean, hizkuntza – taldeen arteko jarrerak erabakigarriak izan ohi dira gizartea ondo ibil dadin eta pertsonen hizkuntza – eskubideak bermatuta egon daitezen

Beñat Corcuerak apailatuta (UPNA-NUP, Hizkuntzaren Didaktika)

BIBLIOGRAFIA:



RUIZ BIKANDI, Uri [arg.] (2010). Bigarren Hizkuntzaren Didaktika Haur eta Lehen Hezkuntzan. Euskal Herriko Unibertsitatea.

Iruzkinak

Blog honetako argitalpen ezagunak

ZER DA ETA NOLA EGIN PORTFOLIO BAT (Portfolio elektronikoa / e-Portfolio)

IRULEGIKO ESKUA - MANO DE IRULEGI - MAIN D'IRULEGI - HAND OF IRULEGI

HIZKUNTZAREN GARAPENAREN FASEAK, MUGARRIAK, ETAPAK ETA OINARRIAK