e-Portfolioa Portfolioa hitza entzuten da maiz irakasle askoren ahotan, baina zenbaitetan ez dakigu zehatz-mehatz zer den eta haiek zeri deitzen dioten Portfolioa , zer nahi duten guk ikasleok egitea, eta zenbaitetan iduri luke ez dakitela benetan zer eskatzen ari diren. Izan ere, "Portfolio" hitzaz ulertzen duguna argi eta garbi azaldu beharra dago, ikasleek edo, oro har, Portfolio baten egileek nondik nora jo behar duten jakin dezaten. Portfolioa , ongi egina baldin badago, autoebaluaziorako tresna didaktiko indartsua da, ikasgai batean edo ikaskuntza prozesu jakin batean izan dugun eboluzioa erakusteaz gainera, ikasketa horren inguruan gogoeta egiteko aukera ematen digu, garatu ditugun gaitasunen inguruan iritzi kritikoa emanez. Gainera, Portfolioa denbora jakin batean landu ditugun ikasketa guztien bilduma izan daiteke: ikasgai batena, seihileko bateko ikasgai guztiena, maila jakin batekoa edo, nahi izanez gero, Gradu osokoa. Horregatik, hain garrantzit...
Psikogenesia Juankar LOPEZ-MUGARTZA Nafarroako Unibertsitate Publikoa (2024) Psikogenesia, alfabetatzearen garapenaren prozesu nagusia, haurren irakurketa-idazketaren eskuratze-prozesuan oinarritzen da, eredu linguistikoa edo ortografikoa edozein dela ere. Prozesu honetan haurrek antzeko zailtasunei aurre egiten dietela onartzen da, hizkuntzaren irudikapen alfabetikoa ulertzeko interpretazio-sistemak eraikitzen baitituzte. Haurren ideia-sistema horiek psikogenesiaren azterketa-gunea dira, eta psikogenesiaren garapenaz arduratzen dira. Alfabetatze-prozesuan, haurrek produkzio-ekintzetan eta interpretazio-ekintzetan parte hartzen dute. Idazketaren xedearekin esperimentatzen dute beren propietateak ulertzeko eta bildu dituzten datuei zentzua emateko, eta horrek hipotesiak berrestea edo baztertzea dakar. Koherentzia bilatze horretan, haurrek interpretazio-sistema ordenatuak garatzen dituzte, "Haurren Teoriak" izenez ezagutzen direnak, idazketa-sistemen izaera eta funtzioa azaltze...
HIZKUNTZAREN GARAPENAREN FASEAK ERABILPENAREN ARABERA (Bates, 1976 & Lopez-Mugartza, 2021) Haurren hizkuntza-garapena aztertzean, funtsezkoa da haurrek komunikazio-trebetasunak lortu ahala igarotzen dituzten etapak ulertzea. Etapa horiek funtsezko garapen-arloekin erlazionatuta daude, eta honako fase hauetan bana daitezke: 1. Garapen-arloak Haurren hizkuntza-garapenak lotura estua du elkarrekin lotzen diren baina independenteak diren beste garapen-arlo batzuekin. Eremu horietan sartzen dira: - Garapen Motorra: Gorputza mugitzeko eta kontrolatzeko gaitasuna. - Garapen kognitiboa: Informazioaren antolaketa eta memoriaren garapena. - Gizarte-garapena: Besteekiko elkarreragina eta gizarte-harremanen ulermena. - Komunikazio-garapena: Ahoz eta hitzik gabe komunikatzen ikasteko prozesua. 2. Hizkuntza-garapenaren faseak erabilerari dagokionez Hizkuntzaren erabilerari dagokionez, haurren hizkuntza-garapenak honako fase hauek ditu: - 2.1. Estadio perlokutiboa (jaiotzetik 8 hilabe...
Iruzkinak